21 March, 2013

Spam Comments; Please Help..


Ini salah satu sebab mengapa blog ini sepi buat seketika. Spam comments memang mengganggu tumpuan untuk membuat entri-entri terbaru.

Selepas mencari penyelesaian yang dibuat oleh bloggers lain, setakat ini saya hanya setkan comments untuk Google Account sahaja. Adakah ianya sesuai? Mohon pandangan anda semua..

6 maklum balas:

Shaiful Zaidi said...

salam..saya pun menghadkan komen utk pengguna Google aje..Dgn in komen Anonymous dpt dielakkan

Hisyam Muhibah said...

Tuan Shaiful Zaidi - setakat ni begitulah dulu penyelesaiannya..

akuanakpahang said...

Saya dah lama perasaan perkara ini di blog saudara... rasanya templat blog ini tidak sesuai. Cuba tukar templat yang disyorkan oleh google blogspot sahaja. Semasa saya menjawab komen ini pun Spam comments masih juga keluar.

Hisyam Muhibah said...

En. Yassin AAP - ye, templat ni jugak salah satu sebab. memang bercadang nak tukar ke template google blogger shj lepas ni.. terima kasih, pendangan tuan mengukuhkan.

akuanakpahang said...

Ok skg dah ok semuanya :)

Hisyam Muhibah said...

Terima kasih atas tunjuk ajar tuan.. maknanya, bolehkah saya buka semula komen untuk anonymous?

Post a Comment

Powered by Blogger.